Renowacja

Amphicar 770 z roku 1965 pojawił się w naszych rękach w roku 2018. Jego stan zachowania umożliwiał jazdę – poprzedni właściciel prezentował pojazd podczas Autonostalgii 2018 na Stadionie Narodowym, gdzie dojechał na kołach, i to własnych a nie lawety😉… Oczywiście pływalności przed zakupem nie sprawdzaliśmy…

Doświadczenie nabyte podczas wykonanych już renowacji Syreny 102 z roku 1962 oraz Mercedesa 111 280Se z 1968 roku pozwoliły na przygotowanie optymalnego planu.

Założeniem było doprowadzenie pojazdu do stanu zbliżonego do 1 w skali ADAC z wykorzystaniem możliwie jak największej ilości oryginalnych części. Duże magazyny Gordons w USA i Potomac w Holandii zapewniają spory dostęp, także do oryginalnych części – tak zwanych NOS (New Old Stock).

Cały proces renowacji zaplanowano na 18 miesięcy.

Poniżej przedstawione są poszczególne etapy:

  1. Szczegółowa dokumentacja fotograficzna stanu obecnego
  2. Nabycie dokumentacji technicznej, katalogów, schematów itp.
  3. Nawiązane kontaktu z klubami Amphicar
  4. Demontaż pojazdu
  5. Sodowanie nadwozia
  6. Naprawy blacharskie, lakierowaniem zabezpieczenie antykorozyjne
  7. Naprawy mechaniczne podzespołów
  8. Zakup dostępnych na rynku części oryginalnych NOS i zamienników
  9. Zakup materiału z przetłoczeniami na tapicerkę z USA
  10. Polerowanie szyb
  11. Renowacja silnika i układu napędowego
  12. Montaż
  13. Testy drogowe
  14. Testy wodne