Amphicar 770 z roku 1965 pojawił się w naszych rękach w roku 2018. Jego stan zachowania umożliwiał jazdę – poprzedni właściciel prezentował pojazd podczas Autonostalgii 2018 na Stadionie Narodowym, gdzie dojechał na kołach, i to własnych a nie lawety😉… Oczywiście pływalności przed zakupem nie sprawdzaliśmy…
Doświadczenie nabyte podczas wykonanych już renowacji Syreny 102 z roku 1962 oraz Mercedesa 111 280Se z 1968 roku pozwoliły na przygotowanie optymalnego planu.
Założeniem było doprowadzenie pojazdu do stanu zbliżonego do 1 w skali ADAC z wykorzystaniem możliwie jak największej ilości oryginalnych części. Duże magazyny Gordons w USA i Potomac w Holandii zapewniają spory dostęp, także do oryginalnych części – tak zwanych NOS (New Old Stock).
Cały proces renowacji zaplanowano na 18 miesięcy.
Poniżej przedstawione są poszczególne etapy:
- Szczegółowa dokumentacja fotograficzna stanu obecnego
- Nabycie dokumentacji technicznej, katalogów, schematów itp.
- Nawiązane kontaktu z klubami Amphicar
- Demontaż pojazdu
- Sodowanie nadwozia
- Naprawy blacharskie, lakierowaniem zabezpieczenie antykorozyjne
- Naprawy mechaniczne podzespołów
- Zakup dostępnych na rynku części oryginalnych NOS i zamienników
- Zakup materiału z przetłoczeniami na tapicerkę z USA
- Polerowanie szyb
- Renowacja silnika i układu napędowego
- Montaż
- Testy drogowe
- Testy wodne