Amphicar 770 to pierwsza i do chwili obecnej jedyna masowo produkowana cywilna amfibia. Jest dziełem niemieckiego inżyniera Hansa Trippela (1908 – 2001), który pierwsze przymiarki do konstrukcji pływającego samochodu podjął już w 1932 roku.
W wynajętym budynku po stadninie koni w Darmstadt na bazie samochodu DKW powstaje pierwszy pływający samochód. W 1930 roku Trippel wstępuje do narodowo socjalistycznej partii NSDAP, pozyskuje dzięki temu fundusze na rozbudowę fabryki. W 1936 roku po prezentacji swojej konstrukcji w Berlinie dostaje od Adolfa Hitlera grant w wysokości 10.000 marek na dalszy rozwój firmy. Pozwala mu to na zakup dawnej rzeźni w Homburgu i rozpoczęcie produkcji serii prototypowej 20 sztuk pojazdów SG6 dla Wermachtu.
Po wybuchu II Wojny Światowej zostaje szefem przejętej przez Nazistów fabryki Bugatti we Francji i tak kontynuuje prace nad ulepszaniem swojej amfibii. Ze względu na cenę i dość skomplikowaną konstrukcję, jego pojazd nigdy nie wszedł w etap produkcji masowej. Wermacht korzystał z dużo tańszej amfibii konstrukcji Ferdynanda Porche – Schwimmwagen 166.
Po zakończeniu działań wojennych inżynier Trippel, jako były członek partii narodowo socjalistycznej przebywał w więzieniu do grudnia 1948 roku. Wydaje się, że dość krótko, ale nie udowodniono mu bezpośredniego udziału w żadnych zbrodniach wojennych.
Po wyjściu na wolność rozpoczął prace nad swoimi kolejnymi konstrukcjami i tak powstał w 1959 roku prototyp cywilnej amfibii Amphicar. Europa po wyczerpującej długiej wojnie nie była przygotowana na tak nietypowy pojazd i dlatego od samego początku Trippel wybrał USA jako główny rynek zbytu.
Pierwsze prezentacje dla prasy motoryzacyjnej rozpoczęły się na przełomie 1959 i 1960 roku. Finalnie zrezygnowano z zastosowania silnika pochodzącego z Austina na rzecz jednostki napędowej od Triumpha. W połowie 1960 roku rozpoczęła się produkcja w zachodnim Berlinie Industrie-Werke Karlsruhle. Niestety przepisy Amerykańskie dotyczące bezpieczeństwa ruchu wodnego i lądowego były dość trudne do spełnienia przez Amphicara. Kolejnym problemem okazał się wymóg dodatkowego ubezpieczenia wodnego.
Trippel planował wyprodukowanie minimum 25000 pojazdów. Już na początku 1964 roku, czyli po niespełna 4 latach wstrzymano produkcję nowych części, a kontynuowano produkcję przy wykorzystaniu tych z magazynu. Firma Trippela zaprzestała działalności w 1968 roku, po wprowadzeniu w USA restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin nie możliwych do spełnienia w Amphicar. Wyprodukowano w sumie 3878 pojazdów, a pozostałe części zostały kupione przez Hugh Gordon z Kalifornii.
Do chwili obecnej przetrwało kilkaset pojazdów, głównie można je spotkać w USA. Na terenie Polski znajduje się kilka Amphicarów, a w całej Europie niecałe sto sztuk.