Technika

Amphicar 770 powstawał w trudnych czasach powojennych. Ograniczone środki zmuszały konstruktora do zastosowania wielu części mechanicznych wytwarzanych przez innych producentów.

Silnik w wersji produkcyjnej to popularna konstrukcja Heralda, skrzynia biegów to rozbudowana o wyjście na napęd wodny skrzynia firmy Hermes stosowana także w Porsche 356. Charakterystyczny jest kolor dekla zaworów silnika – malowany jest w kolorze Reynard Gold (Austin/Leyland/Rover). Blok silnika powinien mieć kolor zwany czarnym półmatem. Wszystkie elementy zawieszenia i napędów powinny być smarowane specjalnym smarem wodoodpornym Amsoil Waterproof Grease.

Pojazdy z początku produkcji niewiele różniły się od tych z końca. Podstawowe zmiany, które nastąpiły w okolicach roku 1964 to:

  • usunięcie z podwozia pionowych fartuchów zapewniającej boczną osłonę śrub napędowej
  • zamiana przedniego zderzaka monolitycznego na składany z 2 połówek
  • wprowadzenie mocowania amortyzatorów przez nadkole
  • przesunięcie nagrzewnicy spod zbiornika paliwa do luki z jego prawej strony
  • mocowanie bezpieczników w kabinie pod deską rozdzielczą zamiast w bagażniku
  • ramki szybek wentylacyjnych i tylnej szyby otrzymały pokrycie chromowe
  • pojawiła się uszczelka przy krawędzi szyb w drzwiach
  • tylne błotniki otrzymały dodatkowe przetłoczenia zwiększające ich sztywność
  • tylne siedzenia zamiast sprężyn były wypełnione gąbką
  • deska rozdzielcza ostała pokryta czarnym tworzywem sztucznym
  • kształt pionowych elementów zderzaka tylnego – „kłów” – został zmieniony z owalnego na bardziej prostokątny
  • pojawiły się mocowania pasów bezpieczeństwa

Powyższe zmiany wprowadzane były sukcesywnie i w związku z tym faktem egzemplarze wyprodukowane po 1964 roku mogą różnie być wyposażone.

Pojazd występował w 4 podstawowych kolorach:

  • Czerwony – Reggata Red
  • Kremowy – Beach Sand White
  • Zielony – Fjord Green
  • Niebieski – Lagoon Blue

Współczesna receptura czerwonego koloru stosowanego w malowaniu nadwozia:

Współczesna receptura czerwonego koloru stosowanego w malowaniu nadwozia